- przygotuje pracownika niepełnosprawnego do konkretnej pracy, tym samym odciążając kadrę zakładu pracy,
- gwarantuje długoterminową i pewną pomoc przy rozwiązywaniu problemów w miejscu pracy
- udzieli niezbędnych konsultacji Tobie i Twoim pracownikom
Pracodawca zatrudniając niepełnosprawnego pracownika może ubiegać się o pomoc w formie dofinansowania do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników oraz refundacji dodatkowych kosztów związanych z ich zatrudnieniem.
Uzyskać dofinansowanie mogą pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i osiągający wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6% oraz pracodawcy zatrudniający w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy mniej niż 25 pracowników, natomiast dofinansowanie nie uzyskają pracodawcy zatrudniający w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy co najmniej 25 pracowników i nie osiągający wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6%.
Dodatkowo, aby pracodawca mógł uzyskać wsparcie na nowego pracownika niepełnosprawnego zatrudnionego po 1 stycznia 2009 r., jego zatrudnienie musi spowodować wzrost zatrudnienia ogółem u tego pracodawcy oraz wzrost zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Na wysokość dofinansowania mają wpływ następujące czynniki:
– stopień niepełnosprawności pracownika,
– posiadanie schorzeń szczególnych,
– wysokość najniższego wynagrodzenia,
– wysokość kosztów płacy pracownika niepełnosprawnego.